ההחלטה נגד ישראל באו"ם: ההצבעות נגדנו ואלו שהפתיעו לטובה

שלמה ריזל No Comments on ההחלטה נגד ישראל באו"ם: ההצבעות נגדנו ואלו שהפתיעו לטובה

בימים שלאחר החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם כנגד ישראל, עולה תמונה מדאיגה מחד אך משמחת מאידך: מדינות מערביות שלא נטו עד היום לתמוך בישראל, דווקא התנגדו להחלטה הזו מחד ומאידך מדינות שישראל סייעה להם רבות, הרימו את אצבעותיהן כנגדנו ותמכו בהעברת ההחלטה האנטישמית

אולם העצרת הכללית של האו"ם צילום: פטריק גרובן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זה אמנם היה צפוי, אבל זה מקומם בכל פעם מחדש: מועצת "זכויות האדם" של האו"ם הצביעה שוב נגד ישראל בגין מותם של מחבלי חמאס ומתפרעים בשכר שנשלחו על ידם לגדר המערכת עם עזה בתחילת השבוע שעבר, וקראה לפתוח בחקירה מידית כנגד ישראל.

בדיקה של אירועים שקרו היא לגיטימית, אבל מה שמקומם כאן בסופו של דבר הם שלשת הסעיפים הבאים. הראשון, נוסח ההודעה על ההחלטה שמראה שמדובר בשקרים גסים ולא בבדיקה תמימה.

השני, העובדה שמדובר בוועדת חקירה יוצאת דופן, בעוד פשעים אמיתיים המתרחשים בעולם אינם זוכים לכל התייחסות.

השלישי, זהותן של המדינות המצביעות. נתחיל בראשון. "ישראל עשתה שימוש בלתי סביר בכוח נגד אזרחים פלסטינים שהפגינו בדרכי שלום ברצועת עזה, והפרת החלטות של האו"ם וחוקים בינלאומיים.. ישראל נכשלה עד היום כישלון שיטתי ביכולתה לבצע חקירות אמתיות בצורה עצמאית, אובייקטיבית ואפקטיבית כנדרש בדין הבינלאומי על העבירות שבוצעו נגד הפלסטינים". אם בעבר ישראל היתה צריכה "לחפור" כדי לגלות אקדח מעשן שיצביע על הטיה ברורה של מועצות האו"ם השונות כלפיה, מגיעה הוועדה "לזכויות אדם" ועושה עבור ישראל את העבודה.

הסעיף השני. בעוד חלק ניכר מדינות שהציבו נגד ישראל עושות ככל העולה על רוחן וטובחות ללא רחם באזרחיהן, או סותמות את פיותיהן, נוח להם להציע על ישראל כמצורעת ובכך להסיט מהן את הדיון.

לדוגמא, מצד אחד מדינת העולם השלישי, סין, מחזיקה ממש ברעים אלו בעשרות עד מאות אלפים (תלוי בגרסאות) של מוסלמים אגיורים שעצם קיומם מאיים כביכול על המשטר הסיני במקומות מסוימים ברחבי סין הגדולה. אותם מוסלמים עוברים שם "חינוך מחדש" ואלפים מהם מוצאים להורג. העולם שותק, ובסין ממשיכים כרגיל. זו גם אותה סין שבה אדם לא יכול לגלוש באופן חופשי באינטרנט מחשש של השלטונות להתקוממות כלשהי.

מהעבר השני נמצאת ספרד. לכאורה מדינה אירופית וחברה מן המניין באיחוד האירופי הנאור, אבל זו אותה מדינה שבכוח הזרוע השתיקה רק בשנה האחרונה את ההתקוממות העממית במחוז קטלוניה המשגשג ומנעה מאזרחיו להביע את דעתם בעד הפרדות מספרד. קטלוניה, צריך להזכיר מכניסה הון רב לספרד, הכושלת יחסית מבחינה כלכלית, והיא בכלל היתה נסיכות עצמאית עד שסופחה בעל כורחה לספרד. אז בעוד הספרדים מפריחים מילים חלולות על דמוקרטיה ואלימות, כדאי להם לבוא אלינו וללמוד מה היא דמוקרטיה פורחת. ספרד כמו סין ושאר המדינות שבתווך עושות שימוש נרחב בכוח בלתי סביר כנגד אזרחים, אבל לישראל דין שונה גם כשמדובר במחבלים.

השלישי – זהותן של המדינות. מצד אחד זה נעים לראות מדינות שעד היום היו מצביעות נגדנו פעמים רבות כמו שוויץ, גרמניה ובריטניה, כשהן נמנעות, ומהצד האחר כאב לראות מדינות שנחשבות לידידות כשהן מפנות לנו עורף. כך למשל היה מפתיע לראות את בריטניה גוערת באו"ם ואומרת כי "ברבעון האחרון של השנה שעברה התרחשו 250 אירועי טרור, שהובילו לרציחתם של לפחות 30 ישראלים. חמאס ממשיך לבנות מנהרות, האנטישמיות גואה, ובשביל המחבלים – השלום הוא רחוק מאוד ממימוש".

בשנים האחרונות אימצה המועצה גישה שלילית נגד ישראל. צריך להמשיך לפעול כדי שכולם יפעלו לפי החוק הבינלאומי. עם זאת, טרור והסתה לא היו במוקד הדיונים השבוע במועצה וזה לא מקובל עלינו. לכן אנחנו אומרים היום כי אם הדברים לא ישתנו, בעתיד נאמץ מדיניות של התנגדות בהצבעות נגד כל החלטה בנוגע לישראל". אבל מהצד השני ראינו את נפאל ומקסיקו שישראל עזרה להן כה רבות ברעידות האדמה הקשות מאוד שעברו עליהן בשנים האחרונות. אנחנו היינו לצידן ברגעיהן הקשים, הם לא. וחבל.



0 תגובות